Thursday, July 1, 2010

big girl don`t cry honey


" pandai u sorok perasaan u. i tot u akan frust."

semua mmg nampak mcm takde pape berlaku. takde pape jd. semua nmpk mcm baik-baik je. mmg. mmg aku pandai sorok perasaan aku. aku terpakse sorok sbb aku kene teros kan hidup. aku terpakse senyum. terpakse gelak..

tuhan je yg tahu mcm mane aku berperang dgn perasaan aku sendiri. aku pujuk hati aku sendiri utk tidak terus sakit. tidak terus sedih. tidak terus ingat kan kenangan. tidak terus menangis. kalau tak, mungkin korg semua tak nampak aku mcm skg ni.

sesungguhnya mmg ssh nk latih hati kita sndr. mmg susah ! mmg susah utk hati aku terima kenyataan ! hati aku meronta-ronta memaksa aku utk dpt kn semua tuh balik. tp aku tau semua ni akan jadi lagi. peluang yg di beri tidak pernah di hargai. diri aku sendiri tidak pernah di hargai. buat ape aku nak bersungguh-sungguh usaha utk dpt kan itu semua balik kalau aku sndr dh tau akhir nya semua usaha aku itu tidak akan di hargai.


**fake laugh. pelakon terbaik.

ya. ramai yg berpendapat, aku tidak patut buat keputusan mcm ni. keputusan terburu-buru. aku patut lebih sabar. aku patut mempertahankan semua tuh. tapi sampai bile? bukan sekali. bukan nak mengungkit. tp selama ni aku banyak berusaha utk beri yg terbaik utk semua tuh. aku cube ubah diri aku utk jd lebih baik. aku betul kan semua kesilapan. dgn harapan semua akan jd lebih bermakna dan di hargai. dgn harapan semua tu akn jadi lebih serius. tapi nmpk nye aku silap.

kau beri kan aku harapan yg sgt tinggi. tinggi sgt. sampai bile jd mcmni, aku terus terjatuh dan terduduk. aku bingung. apa lagi yg kurang? apa lagi yg tak elok di mata kau? tak cukup baik ke yg aku beri? mmg. lelaki tamak.

aku rasa amat bersyukur. masih ade lg tempat utk aku berteduh. masih ade lagi bahu utk aku berpaut. terima kasih. sgt terima kasih sbb kerana bahu-bahu itu semua telah buat kan aku masih tersenyum.

mungkin juga sbb kesilapan yg sama dan kesakitan yg sama aku dpt, dan kerap sgt berlaku, hati aku jd lali. no tears anymore.

tapi aku tak pernah menyesal. dgn ape yg telah terjd. pengalaman ni semua mengajar aku. dan aku juga tak pernah menyesal jika apa yg aku buat tak pernah kau hargai. aku pasti skrg ni kau rase sgt menyesal. seperti yg kau ckp, perempuan yg baik hnya utk lelaki yg baik. so u deserve her.

aku masih nak berterima kasih atas ape yg kau dh beri. aku tak pernah berdendam. walaupun kau luka kan hati aku dan kau biar kan org lain sakit kan hati aku. kau mmg lelaki yg baik. lelaki yg bnyk membimbing aku. bnyk menasihati aku. memberi layanan yg baik. menyokong aku. tp manusia mmg cepat lupa. dan aku tak anggap kau lelaki yg jahat. kau cume melakukan kesilapan. kesilapan yg sgt besar. belajar lah dr kesilapan. mmg ssh aku nak lupe kau. lelaki pertama yg bermaharajalela di hati aku. lelaki pertama yg mengajar aku erti rindu, erti cemburu. dari aku tak tahu pape, sampai sekarang. terima kasih atas pengalaman itu semua. yg paling penting terima kasih kerana menghormati mak ayah aku selama ni. kau lyn dorg dgn baik. jd lah yg lebih baik selepas ini.

" so, big girl don`t cry honey. please keep laughing even its fake."

p/s :: walaupun wa frust. walaupun 'lelaki' dh sakit kan hati wa. hancur kan hati wa. tapi selera nafsu wa masih pada 'lelaki'. bukan perempuan. terima kasih.

** i happy dgn u. kalau u bace semua atas ni,,jgn u rase i tak happy dgn u sbb tuh i tulis semua ni.. i masih tersenyum sekarang ni sbb u..

No comments: